G-OLDLake finn szauna

 

Normal----- Classic----- Luxus----- Trend

Finn szauna álista

letöltése


letöltés EXCEL formátumban

letöltés PDF formátumban

A hagyományok tisztelete övezi a Skandináv népek közt a hétvégi rituálészerű családi szaunaélményt. Csecsemőktől az agg nagyszülőkig élvezik eme testi és lelki felfrissülést. A stressz elillan, a gondolatok kitisztulnak és kizárólag a családi kötelék, az együttes relaxáció válik fontossá. A szaunatéren kívül marad a mindennapok problémája, a lüktetően visszatérő negatív gondolatok tárháza. A lélek kitisztul, az elem feltöltődik.

 

 

Nálunk már az AJÁNDÉK ERZSÉBET UTALVÁNYÁT is fel tudja használni!

 

G-OLDLake Finnszauna

 

A recept egyszerű: törekszünk olyan termékekkel kiszolgálni ügyfeleinket, melynek segítségével a fent lefestett lélekállapot elérhető közelségbe kerül. A hosszú évek szaunagyártói tapasztalatára alapozva tudjuk, hogyan használjuk összhangban a jövő technológiáját a bevált tradíciókra támaszkodva. Kivánló szakembergárdánk kizárólagosan egyedileg tervezi és gyártja le az adott helyiségbe pontosan illeszkedő izzasztófürdőt, mely esztétikus bútordarabként illeszkedik a környezet világába. Ezáltal a lehetségesen felhasználható faanyagok formája és színvilága, az opcióként beépíthető technológiák sokasága, végtelennek tűnő variációt nyújt arra, hogy materiális formába öntsük az Ön által már megálmodott Finn szaunakabinját.

A közhiedelemmel ellentétben a szauna, nem finn találmány. A közép-amerikai indiánok, maják, aztékok használták először. A törzsek papjai izzasztással gyógyították a betegeket, de a nép testedzésre is igénybe vette az agyagtéglából épített speciális fürdőt. A gőzt egy máglyán felhevített kő hideg vízzel való leöntésével nyerték.

A sötét középkorban, Európában nem terjedhetett a szauna. Erkölcsileg elfogadhatatlannak tartották az úgynevezett közös izzadást. Az orvosi, társadalmi fejlettség még nem érte el azt a szintet, hogy felismerjék gyógyító, közösségépítő szerepét. Ezért, mint számukra ismeretlen és megfejthetetlen jelenséget, elutasították a szaunákat.

A XX. században az olimpiai mozgalom segítette a szauna elterjedését. Az 1936-os olimpián a finn sportolók az eredményes szereplés kulcsának a szaunázást tartották. Ezért szálláshelyükön szaunát építettek. Az eredmények magukért beszéltek. Az eset felkeltette az érdeklődést. Orvosok kezdték vizsgálni a szaunázás hatásait, s a pozitív eredmények nyomán a szauna meghódította Európát.

G-OLDLake Finnszauna

A társasági élet melegágyaként elhíresült hagyományos finn szaunakabin testünk és lelkünk ápolása mellett nagymértékben elősegíti a szociális kapcsolataink ápolását is. A tágas belső tér és a többszintű padrendszer lehetővé teszi a szaunaélmény tetszés szerint fekve történő befogadását is. A még elviselhetően magas hőmérséklet és a szaunakályhára való felöntés élményének hatására felpezsdül a vérünk, beindul a kívánt izzadás folyamata. Ezen reakció kiváltója a bőrfelületet érő hőhatás és a belélegzett forró levegő elegye, melyek hosszú ideig való kombinációja garantálja a tökéletes méregtelenítést. A testünkben felhalmozódott salakanyagok a megnyílt bőrpólusokon keresztül az izzadságcseppek segítségével távozhatnak. Használat után jóleső érzés a hidegvizes zuhany érrendszert szűkítő hatása, vagy a különböző hűtőfürdő termékek hűsítő felfrissítése. A használat rendszeressége nem szentírás, nincs időhöz kötve. Testünk tökéletesen működő gépezet, ezáltal jelzi számunkra a még jóleső használat időtartamát és gyakoriságát.

Szaunafürdő menete kezdőknek

Előkészület
Szaunázás előtt szabaduljon meg a fizikai és idegi feszültségektől, egy 15-30 perces nyugodt pihenéssel, hogy szervezete rendelkezzen a hővel szembeni maximális ellenálló képességgel. Étkezést követő 1-2 órán belül javasolt szaunázni, hogy elkerülje a hirtelen vércukorszint ingadozást. Mielőtt belépne a szaunafülkébe fürödjön és szárítkozzon meg alaposan. Tiszta és száraz bőrfelülete jobban verítékezik, továbbá megóvja szaunája tisztaságát, és tekintettel van szaunázó társaira.

A szaunafürdő
Feküdjön, vagy üljön le kényelmesen a felső padra, töltsön el nyugodtan 8-15 percet. Ez elegendő idő ahhoz, hogy teste kellőképpen felhevüljön és izzadni kezdjen. Célszerűbb a magasabb hőtartományban levő felső padokon 8-15 percet, mint az alsó padokon ennél hosszabb időt eltöltenie. A felső pad használata előtt és után töltsön el az alsó padon kb. egy percet, hozzászoktatva szervezetét a hőmérséklet különbségekhez. A szaunából való távozás előtt töltsön el pár másodpercet ülő helyzetben, elkerülve a hírtelen felálláskor előforduló szédülést.

A szaunából kilépve
G-OLDLake Finnszauna Töltsön el kevés időt szabad levegőn, hogy szervezete friss, oxigéndús levegőhöz jusson. Vigyázat! A túl hosszú levegőfürdő során elvész bőrének a szaunában nyert hőtartaléka, melynek fontos szerepe van az ezt követő hideg vizes kezelésben. A perifériáról, azaz a szívtől távol eső testrészektől a szívhez közel eső testrészek felé haladva, kezdje el testét alacsony nyomású, hideg vízzel locsolni. Nő a gyűjtőerek vérszállítása, egyenletesebbé, nyugodtabbá válik a szívverés. (Hidegvíz = csapvíz, mely hálózattól és évszaktól függően 5-15 C közötti.) A hideg vizes locsolást követően, röviden megmártózhat a hideg vizes merülőkádban, amennyiben nincsen ettől orvosilag eltanácsolva. A hideg vizes merülés ugyanis hirtelen vérnyomás ingadozást okozhat. Az ezt követő 4-5 perces melegvizes lábfürdő feladata, hogy fokozza bőre vérkeringését, és a meleg belülről átjárja testének lehűlt felületét. Egy ismételt hideg vizes mártózással és az ezt követő melegvizes lábfürdővel megelőzi az előző művelet során keletkező utóizzadást. Alkalmanként legfeljebb három szaunamenet ajánlott (testének felhevítése, majd lehűtése)!

A szaunázás végeztével
A szaunázás végeztével feküdjön le talpig betakart testel egy pihenőpadra, hogy pihentesse szervezetét és elkerülje az esetleges megfázást. A szaunamenetek közötti szünetekben ajánlott a nedvszívó és meleg textíliák viselete, például a fürdőköntösé. A szervezet folyadék veszteségét természetes alapanyagú üdítő italokkal pótolhatja.

Ami nem ajánlott szaunázás előtt és közben

  • Kimerült fizikai és idegállapotban, vagy éhesen szaunázni.
  • Nedves bőrrel belépni a szaunakabinba.
  • A szaunában ersítő, vagy tornagyakorlatokat végezni.
  • Kefével, dörzskesztyűvel, stb. az izzadságot a bőrről a szauna felületeire, szaunázó társainkra csapatni.

Szaunázást követően nem ajánlott

  • Meleg vízzel lefürödni.
  • Meleg ruhában utóizzadni, meleg vízben mártózni.
  • Kihagyni a frisslevegő fürdőt
  • A frisslevegő fürdő alatt habzsolni a hideg levegőt.
  • A testet masszírozó vízsugárnak kitenni.
  • Temperált vizű medencében (úszómedence, pezsgőkád) fürdőzni.
  • Hideg lábfürdőt alkalmazni.
  • Tornászni, úszni, egyéb testedző gyakorlatokat végezni.
  • A hideg vizes fürdőzéskor (zuhanyozáskor) szappant és egyéb tisztálkodási vegyszereket használni.
  • Nem felöltözni, és kihagyni a fekve pihenést.

A szaunázás jelentősége - kivonat

G-OLDLake Finnszauna

  • A test és lélek ápolásának természetes módszere.
  • Lazítja izomzatunkat és javítja közérzetünket.
  • Kiválnak a bőrünkben felgyülemlett szennyeződések.
  • Serkenti bőrünk hámsejtjeinek újraképződését.
  • Fokozza testünk edzettségét és a fertőzéssel szembeni ellenálló képességét, főleg a megfázásos megbetegedésekkel és légúti fertőzésekkel szemben.
  • Edzésben tartja szívünket és stabilizálja vérnyomásunkat.
  • Fokozza a hormonképződést és serkentően hat vegetatív idegrendszerünkre.


Az illatanyagokról és hatásaikról

Ha testünk és lelkünk elfáradva támogatásra szorul, hívjuk segítségéül a természet örök értékeit. Ilyen érték az illatok csodája is. Életünk minden pillanatában illatokkal, szagokkal vagyunk körülvéve. Ha megérezzük kedvenc ételünk illatát, agyunk azonnal reagál és jóízűen tudunk enni. De ha egy nem kedvelt étel illata csapja meg orrunkat, még az étvágyunk is elmegy. Bizonyított tény, hogy társunkat is szaglás útján választjuk. Bár az általa kibocsátott illat nem tudatosul bennünk (ezek a feromonok), mégis ezer ember közül is felismerjük Őt. Ellentétben a látással, a hallással, az inger közvetlenül az agyba jut, a szagló nyálkahártya sejtjei agyidegsejtek. Ez az egyetlen érzékszervi működésünk, amelynek révén a központi idegrendszer közvetlen kapcsolatban van a külvilággal, itt nincsenek szelektáló védelmet biztosító szűrők, tehát védtelenek vagyunk velük szemben. Közvetlenül agyunk legősibb részébe, a limbikus rendszerbe jutnak el, jelentős befolyást gyakorolva életműködésünkre, közérzetünkre, viselkedésünkre. Az illatterápia tudatosan használja fel az illatok befolyásoló hatását. Fő eszközei az illóolajok. Hatásuk: nemcsak a limbikus idegrendszert befolyásolják, hanem összetettségük miatt a test működését is, antiszeptikus hatásuk mind külsőleg, mind belsőleg érvényesül.Az illóolajokat különböző eljárásokkal növényekből vonják ki, ezek nem zsírosak, maradék nélkül elillannak.

Az illóolajok amilyen jótékonyak olyan veszélyesek is, vigyázni kell az alkalmazásnál a töménységre, mennyiségre, mert veszélyes lehet. Gyermekek elöl mindenképpen zárjuk el.

Az illóolajokat az ókori kultúrák már használták- egyiptomiak, kínaiak, perzsák, görögök, rómaiak, és a zsidó kultúra is.A népvándorlás időszaka kisöpörte Európából csak a keresztes hadjáratok idején kezdett megint tért hódítani, elsősorban kolostorokban. A szintetikus gyógyszerek alkalmazásával háttérbe szorult, de úgy tűnik ismét kezd előbukkanni a feledés homályából.

Utóirat
Pályafutásunk során döntéseket hozunk, felelősséget vállalunk. Megvalósítjuk elképzeléseinket és sikerre vágyunk. Tesszük ezt sokszor szabadidőnk, egészségünk rovására. Az Ön finnszaunája, egy kamatozó befektetés, mely egészségüket és jó közérzetüket szolgálja.

Kívánunk Önöknek jó izzasztófürdőt a G-OLDLake Szauna kabinjában!

 

Még több szauna kép innen letölthető!


G-OLDLake Szauna

Mormota-Lux Kft.

Bemutatóterem: 2890 Tata, Almási út 1. (Az Almási udvarban)

Nyitvatartás: Telefonos egyeztetésre

Tel:06-34/380-254

Fax: 06-34/656-134

Mobil: 06-30/9818-798

Email: bioszauna@bioszauna.hu